Presentpyramider – Härmapan

Presentpyramider 6

Ännu en gång har jag inspirerats av Pysselbolaget och den här gången av det dom kallar Söta Gömmor. Hos dom hittar du beskrivningen på hur man gör och vad du behöver för att göra dina egna.

Presentpyramider 1

Jag har valt att göra mina lite större. Den minsta är 10×20 cm och den största 15×30.

Presentpyramider 5

Det är inte första gången jag gör dom utan jag har faktiskt slagit in många små presenter enligt det här receptet. Brukar bli uppskattat av dom flesta, ung som gammal och går att variera i det oändliga.

Presentpyramider 2

Som ni märker kunde jag inte låta bli att haka på karttrenden som florerar överallt, var på Myrorna igår och köpte ett par gamla kartböcker för en liten slant.

Presentpyramider 3

Tänk på att inte fylla pyramiden med allt för tunga grejer, både tejp och papper ska hålla.

Presentpyramider 4

Dom är blir väldigt fina tycker jag, så funderar på att använda dom tomma och sätta en tråd i ena hörnet och hänga upp, blir lite som en tredimensionell vimpel… Eller göra flera små och lägga i en skål som dekoration.

Pyramiderna får bli mitt bidrag till veckans Härmapa. Det är femte gången jag är med, nedan hittar ni mina tidigare bidrag…

Smälta Pärlor
Smälta Pärlor… Igen
Med Ljus och Lykta
Jeanskorg

12 tankar om “Presentpyramider – Härmapan

Lämna en kommentar