Recept på tapeten…

Ganska länge har jag tänkt införskaffa en ny receptbok, ni vet en sån där som man fyller i själv med sina favoritrecept. Mest för att den jag har inte bara är fylld med en massa favoritrecept utan lite allt möjligt som jag troligen aldrig kommer prova på men också för att omslaget inte riktigt var man stil och inte passat in att ha framme.

Recept på tapeten 8

Men så fick jag för mig att klä om pärmarna på boken. Sagt och gjort… Fram med tapetboken, tapetklister, skärmatta och linjal. Pensel och lite färg använde jag för att måla delen av pärmen där spiralen sitter, jag kunde ganska enkelt plocka loss delarna från varandra.

Recept på tapeten 1

När allt fått torka tog jag fram märkmaskinen och skrev ut en liten etikett med ordet Recept som fästes mitt på framsidan.

Recept på tapeten 2

Sist men inte minst monterades allt ihop igen.

Recept på tapeten 5

Vad tycks? Visst blev det lite roligare och trevligare?

Recept på tapeten 3

Recept på tapeten 6

Recept på tapeten 7

I kategorin Nybakat här på bloggen hittar du exempel på recept som finns med i receptboken…

Trevlig helg!!

Recept på tapeten 4

One thought on “Recept på tapeten…

Kommentera

