Pysselutmaning – Sommar & Återbruk

Den grönskande och varma tiden är här… Vi sitter inte inne och kurar utan håller oss ute så mycket det går. Pysslandet och bloggandet går på sparlåga för dom flesta, pysslar man så är det kanske nåt för trädgården eller balkongen. Men, för att alla, inklusive jag själv ska få lite fart med pysslandet och inspireras tänkte jag köra en liten pysselutmaning här på bloggen. Jag har aldrig deltagit i nån själv så det här är min tolkning av hur jag tänker att det kan gå till.

Pysselutmaning

Alla som vill får vara med, bloggare som icke-bloggare, pysslare som icke-pysslare… Men man måste följa några små och enkla riktlinjer;
* Temat för pysselutmaningen är Sommar & Återbruk och båda ska ingå i det du gör.
* Det du deltar med ska vara något du gjort för den här utmaningen, alltså inget som du tex haft med på din blogg tidigare.
* Sista dagen för utmaningen är 31 juli 2013.
* Om du har en blogg och antar utmaningen så nämner du i ett inlägg eller gör ett separat inlägg om att du tänker vara med i utmaningen och länkar till det här inlägget. Detta för att fler ska få chansen att vara med.
Har du ingen blogg men vill vara med ändå får du gärna kommentera i det här inlägget att du tänker delta.
* När du är klar med pysslandet är det dags att visa upp ditt alster. Du gör ett inlägg på din blogg med bilder där du berättar vilka material du har använt och hur du har gått tillväga samt länkar hit. Sen använder du formuläret för det här inlägget och länkar till din blogg. Har du ingen blogg skickar du ett mail med samma innehåll till kolossaltpyssligt@yahoo.se

I början av augusti kommer ett inlägg med en sammanställning av förhoppningsvis väldigt mycket inspirerande pyssel…

Låter det kul? Toppen, bara att sätta igång och pyssla!! Vi hörs…

8 thoughts on “Pysselutmaning – Sommar & Återbruk

  1. Pingback: Sommar & Återbruk – ett hus för småknytt | Min kreativa sida

  2. Pingback: Pysselutmaning med (duk)tyngd | lopplisa

  3. Hej, Roligt med en utmaning i återbruksanda. Det var ett lagom tag sedan det var på tapeten. Om du hade en bild till tävlingen, skulle jag kunna länka från den i min marginal till denna sida. Hoppas du förstår vad jag menar. Hm.. nu får jag nog knåpa hop något bidrag också 🙂

    Gilla

Kommentera

