Loppisfynd i kopparskrud

Nu var det sådär längesen igen… Verkligen trist men sånt är livet.
Vi var till stugan över Kristi Flygare, första gången i år för mig medans de andra vart där nån gång tidigare. Alla Hälsinglands loppisar har inte vaknat ur vinterdvalan än men vi passade på att besöka en som jag tror har öppet året runt. Jag gjorde två fynd och ett av dom var denna ljuslykta eller om det är ett glas, nåväl jag tänkte använda det som ljuslykta i alla fall. Hela tre riksdaler betalade jag för den.

Kopparskrud 1

Väl hemma fick den ligga till sig lite i väntan på rätt väder och att den berömda tiden skulle finnas. Och i helgen infann sig både och.

Kopparskrud 2

Här är resultatet efter några omgångar sprayfärg…

Kopparskrud 3

…eftersom mörkret aldrig kommer nu om kvällarna har jag inte fått prova ordentligt men nog kommer det bli fint med ljuset som speglar sig i kopparfärgen.

Kopparskrud 4

Ha det gott nu och ta vara på de underbart ljusa sommarkvällarna!!

Kopparskrud 5

3 thoughts on “Loppisfynd i kopparskrud

Kommentera

