På Bemärkelsedagen

I slutet på maj var det ju Mors Dag och en liten tjej fyllde 7 år, i dagarna fyller sambons mormor år och jag har pysslat och knåpat ihop kort till alla… Idéerna går ju att återanvända till alla möjliga olika bemärkelsedagar.

På Bemärkelsedagen 1

Till min egen mamma klippte jag ut ett hjärta på fri hand som limmades fast på en bit wellpapp. Hälsningen skrevs ut från datorn och limmades fast.

På Bemärkelsedagen 2

Insidan fick text som limmades fast och tejpades med lite washi-tejp. Tejpen fick också pynta kuvertet.

På Bemärkelsedagen 3

Sambons mamma fick också ett kort, fullt med blommor av knappar. Jag limmade fast knapparna på varandra med superlim och lät torka innan dom limmades fast på kortet.

På Bemärkelsedagen 4

Inuti kortet limmade jag fast en hälsning utklippt i molnform.

På Bemärkelsedagen 5

Fyller man 7 år och gillar leopardmönster ska man ju få ett leopardmönstrat kort, eller hur? Hade inget sånt papper hemma och tiden var knapp men jag hittade efter lite letande ett på nätet som var tillräckligt bra kvalité för att skriva ut.

På Bemärkelsedagen 6

Det cerisa pappret veckades först med min lilla wellpapp-press som finns i hobby-butikerna och limmades på kortet. För att få ut sjuan använde jag mig av samma metod som när jag gjorde bokstäver till namngirlangen. Kortets hälsning skrevs ut från datorn och klipptes till med en tandad sax. Jag klippte ut hjärtan på fri hand och limmade på tillsammans med sjuan.

På Bemärkelsedagen 7

Kortet till barnens gammelmormor gjorde jag med hjälp av min nya blomstans. Först gjorde jag två gula som jag fäste på kortet med papperslim. Sen två prickiga där jag vek blombladen på mitten och bara fäste den mittersta delen för att få kortet lite tredimensionellt. Mitten av blommorna dekorerades med en knapp. Lite washi-tejp i passande prickigt mönster fick också pryda kortet.

Kolla gärna in de kort jag gjort tidigare…
Inbjudningskort – Dop
Kort om Kort
Grattis Theo!

PYSSELUTMANING

Ni har väl inte missat Pysselutmaningen som pågår här på bloggen just nu. Temat är Sommar & Återbruk

Kommentera

