Gran av Bok… eller var det tvärtom..?!

Fredag den 13:e, Sankta Lucia och 11 dagar kvar till jul. Stora hade Lucia-firande på dagis redan i onsdags och idag är vi lediga hela familjen så det blir nog bara att vara hemma och mysa och vänta hem pappan som är ute på en fisketur.

Gran av bok 1

Förutom pappersänglarna så var bokgranarna ett av ”mina” pyssel till senaste Pysseljuntan.

Gran av bok 2

Det här är ju ett ganska populärt pyssel just nu och beskrivningar florerar lite här och där. En bra sådan hittade jag hos Södergården.

Gran av bok 3

Har hunnit med att vika två stycken, en av en pocketbok och en lite större. Vill man är det fritt fram att ösa på med glitter och girlanger…

Gran av bok 4

…men jag håller mina enkla tills vidare med bara en stjärna i toppen. Stjärnorna improviserade jag fram enligt adventstjärnemodellen men för att förklara hur jag gjort hittade jag en beskrivning hos Design and Form. Använde mig dock av en pepparkaksform som mall och gjorde ”vikningarna” med hjälp av linjal och en stoppnål.

Gran av bok 5

Jag gjorde två stjärnor till varje gran och limmade ihop.

Gran av bok 6

Det här blir andra bidraget till Utmaningen hos Pysselplatsen som pågår till 15 december. Vi får väl se om jag hinner med ett tredje och sista pyssel. Trevlig helg!!

Gran av bok 7

3 tankar om “Gran av Bok… eller var det tvärtom..?!

  1. Vad fina de blev, alltid roligt att kunna göra eget pyssel.
    Det är inte försent att hoppa på adventsutmaningen, det är ju två söndagar kvar. Så är du sugen att vara med är det bara att hojta till =)
    Ha en fin helg nu!
    Kram Annica

    Gilla

Lämna en kommentar