Pappersänglar

Pappersänglar 1

Jag gillar pyssel som är ganska enkelt och snabbt och inte så avancerat. Vad jag inte gillar är ljuset eller snarare brist på ljus som den här årstiden vinter för med sig. Tycker det är så tråkigt att fotografera just nu då bilderna blir så grå och tråkiga. Kanske borde gå en kurs eller nåt…

Pappersänglar 2

Pappersänglar har det blivit den här gången. Enkelt och snabbt pyssel som var ett av mina pyssel när vi hade Pysseljunta senast. Mallen har jag fått från min mor men har nog sett något liknande i nån tidning. Visar en bild på hur ängeln ser ut omonterad så kan den händige rita sin egen. Man utgår från en cirkel, min är ca 14 cm i diameter men det är ju bara att variera efter tycke och smak. Rita av, klipp ut och sätt ihop i jacken som syns lite dåligt på bilden men som är nödvändiga för att få ihop änglarna.

Pappersänglar 3

Jag har inte limmat eller tejpat ihop änglarna, tycker dom sitter ihop bra ändå. Välj sen om du vill ställa dom som jag eller kanske hänga i granen.

Pappersänglar 4

Mina änglar är gjorda av tapet men det spelar ingen större roll vad du använder för papper bara det är lite stadga i det.

Pappersänglar 7

Startklara…

Pappersänglar 5

Det här blir ett bidrag till Pysselplatsens Jul-utmaning. Fler bilder på en massa julpyssel kommer att finnas där efter den 15 december. Varför inte vara med du också?

Pappersänglar 6

Kommentera

