Pimpa en sladd eller två – Härmapan

Äntligen hemma! Ni som följer Kolossalt Pyssligt på Facebook vet att jag och barnen spenderat en dryg vecka på Gotland hos deras mormor och morfar. Och även om vi har haft det hur bra som helst så är det ju skönt att komma hem. Nu är det dags att plocka fram krutet och sätta igång med både Halloween och Julpyssel. Har ju även anmält mig för att vara med i Pysselstafetten som drar igång på måndag, där ska jag ha med två bidrag, hade tänkt mig tre men det kom en gräns på två och det var nog lika bra… Nu ska jag värma upp mitt lilla blogguppehåll med en Härmapa.

Pimpa en sladd 4

När vi nu vart ute och rest har dom dykt upp lite här och var, dom pärlade, pimpade sladdarna… Det är en sån där grej jag tänkt göra ett tag men som inte blivit förrän nu. Senaste inspirationen till det här pysslet fick jag när jag surfade runt på bloggen pastill.

Pimpa en sladd 2

I förmiddags plockade jag fram mina iPhone-lurar, pärlor, skärmatta och kniv. Så satte jag igång och skära ett snitt i varje liten pärla och trä på sladden. Det var lite klurigt i början men när jag väl fått in snitsen gick det någorlunda lätt att trä på pärlorna.

Pimpa en sladd 1

Läste någonstans att det också gick att klippa pärlorna med nagelsax, har inte provat själv men det fungerar säkert. Tänk på att om du använder kniv och inte har nån skärmatta ändå skydda underlaget om du inte vill skada det.

Pimpa en sladd 3

Det färdiga resultatet blev mycket trevligt och jag tror nog att fler sladdar kommer pimpas här hemma framöver. Trevlig helg!!

Pimpa en sladd 5

2 tankar om “Pimpa en sladd eller två – Härmapan

    • Tack 🙂 Lite svårt att bestämma sig för färgerna tycker jag men man får väl göra om ifall man ångrar sig… Har inte hunnit prova mina så mycket än men har också hört de ska trassla mindre nu, får hoppas på det.
      Trevlig kväll!!
      //Petra

      Gilla

Lämna en kommentar