Välkommen Hösten!

Det kom en höstutmaning på Susannes Blogg i början på september och självklart hakar jag på. Kika gärna in till henne för att se fler bidrag.

Välkommen Hösten 5

Ganska snart fick jag tanken till nånting välkomnande att hänga på ytterdörren då kransen jag och dottern gjorde i våras började kännas lite tråkig och urblekt.

Välkommen Hösten 1

Förra veckan hittade jag ett par jättefina pinnar på en skogspromenad så jag tog en av dom och tvättade av med en tvättsvamp och så fick den torka. Jag smälte sen pärlor i pepparkakshjärtan, använde mig av lite höstiga färger. Vill du veta hur man smälter pärlorna klickar du här. Den här gången fyllde jag pepparkaksformen nästan ända upp till kanten för att få fylliga hjärtan.

Välkommen Hösten 2

När pinnen hade torkat plockade jag fram mina bokstavsstämplar och lite svart hobbyfärg och stämplade Välkommen på pinnen, ungefär mitt på. Färgen fick torka och sen virade jag fast ståltråd runt pinnens båda ändar för att kunna hänga upp den. Sist men inte minst limmade jag fast hjärtat på pinnen med kontaktlim och lät det ligga över natten.

Välkommen Hösten 3

Jag gjorde tre pärlhjärtan i olika storlekar men i slutändan var det bara det stora som fick vara med, ville inte att det skulle bli för mycket. Och som en liten rolig detalj lät jag pepparkaksformen sitta kvar runt pärlorna.

Välkommen Hösten 4

Med det vill jag välkomna hösten för den verkar ha kommit på allvar nu. Senaste dagarnas regn och blåst får en verkligen att vilja tända några ljus, fixa nåt varmt att dricka och sätta sig framför brasan eller vid köksbordet och… pyssla!!

8 thoughts on “Välkommen Hösten!

Kommentera

