Kalasförberedelser del 3 – Härmapan

Kalasförberedelserna fortsätter inför det första kalaset som går av stapeln redan imorgon. Allt är inte riktigt klart och en del som är klart har jag inte hunnit med att visa upp. Men lugn bara lugn, det kommer…

Kalasförberedelser 3:1

Ett slags måste på ett barnkalas är väl fiskdammen där alla barn får en liten godispåse. Tänkte att jag skulle göra egna sådana och googlade lite. Första alternativet som dök upp var från en av mina favoritbloggar. Eftersom jag hade på pricken samma papper som använts där så blev jag än mer inspirerad av Craft and Creativity. Beskrivningen på hur du viker påsarna hittar du här.

Kalasförberedelser 3:3

På påsarna klistrade jag fast prinsesskronan som jag använde på inbjudningskorten och skrev sen ut barnens namn på min nya kärlek märkmaskinen.

Kalasförberedelser  3:2

Jag valde att limma lite på washitejpen som håller ihop påsarna för extra hållbarhet. Det var mitt bidrag till veckans Härmapa och imorgon ska påsarna fyllas med en massa gott godis…

10 tankar om “Kalasförberedelser del 3 – Härmapan

    • Tack! Ja, på kalas ska det ju vara kalasfint 😉 Blir inspirerad av så mycket ni gör, hela tiden…
      Kalaset blev lyckat men nu efter det tredje (eller fjärde med födelsedagen) känner vi oss rätt nöjda!
      Ha det gott!!
      //Petra

      Gilla

Lämna en kommentar