Kalasförberedelser del 1

Då har det gått ytterligare ett år och stora tösen ska fylla 4 om två veckor. Tiden bara springer men det är ju tur att man själv inte blir en dag äldre… I år kommer det bli tre kalas för henne; ett barnkalas, ett släktkalas och ett kalas för mamman och pappans kompisar med barn.

Kalasförberedelser 4

Ett kalas börjar ju med att man bjuder in ett gäng kompisar, så till barnkalaset har vi fixat inbjudningskort. Jag hade tänkt ge mig på nån lite avancerad variant men kom på att då måste jag ju överträffa det nästa år och då är det bättre att börja med en ganska enkelt.

Kalasförberedelser 1

Kort i svart, lite tjockt papper veks på mitten till lagom format, A6. Jag stansade ut cirklar i rosa papper som jag stämplade KALAS på.

Kalasförberedelser 2

Därefter googlade jag prinsesskrona och hittade den alldeles perfekta på Emmilies blogg, den kopierades och krymptes ihop lite för att passa att stansa ut.

Kalasförberedeser 3

Så limmade jag fast cirklarna på framsidan och skrev sen ut en inbjudan som jag skar till och limmade inuti kortet.

Lätt som en plätt och fint dessutom!

Kommentera

