Återbrukat Armband

Ikväll är jag helt själv här hemma och det har inte hänt på minst ett och ett halvt år, barnen är hos farmor och farfar och pappan är ute på middag med några barndomsvänner. Vad gör då jag? Ja, eftersom jag inte är av den sorten som gärna sitter i soffan när det finns annat att göra så har jag pysslat med redan påbörjade projekt och påbörjat en del nya. Inte så mycket avslutat men jag har fått vara lite kreativ utan att behöva tänka på något annat och utan att vara rädd för att väcka någon med mitt stök.

Återbrukat armband 5

Har sen en tid tillbaka haft en idé om att göra ett armband. Ikväll blev det av, ett enkelt pyssel så jag passade på att göra två.

Återbrukat armband 2

Stommen gjorde jag av ett Pringles-rör som jag skar ut med mattkniv. Armbandet blev lite oversize men de andra rör jag har hade blivit för små istället.

Återbrukat armband 1

Jag klippte remsor av tyg och lindade runt stommen. I början och slutet av varje remsa fäste jag med lite lim, för extra hållbarhet kan man stryka på lite medans man lindar. Tänk på att limma på insidan av armbandet ifall limmet går igenom tyget.

Återbrukat armband 3

Enkelt, billigt pyssel som kan varieras med exempelvis pärlor eller knappar som limmas eller sys fast på tyget.

Återbrukat armband 4

2 thoughts on “Återbrukat Armband

  1. Så fint det blev och vilket bra återbruk. Har lite samma ide i huvudet, tänkte använda mig av det som blir kvar på stora taperullar, den där ringen av papper. Tänkte göra ett försök att virka något runt dem. Får se när tiden finns bara. 🙂

    Gilla

Kommentera

