Nu blommar löken – Vårteckensutmaning 2014

Nu blommar löken 8

Som många andra verkar haft när man kikar in på diverse sociala medier har vi också haft en mysig helg ute i solen. Jag har passat på att röja undan lite på altan och blommorna jag köpte i fredags har kommit i jorden.

Nu blommar löken 7

Den gamla kaffepannan jag köpte på pysseljuntans loppisrunda i somras har fått nytt liv som blomkruka…

Nu blommar löken 6

…fylld med påskliljor.

Nu blommar löken 5

I nästa kruka blev det både pärlhyacinter, påskliljor, lite vintergrönt från trädgården…

Nu blommar löken 4

…och ett par urblåsta ägg som dekoration. Egentligen är det för mig alldeles för tidigt att börja påskpynta men vi kommer inte vara hemma över påsk så vi passar på redan nu.

Nu blommar löken 1

När jag som bäst höll på att plantera dom små vårarrangemangen kom jag att tänka på att jag förra året planterade ut lökarna från påskliljorna jag använde i mina påskgrupper. Gick och kikade och visst hade dom tagit sig upp ur jorden.

Nu blommar löken 2

Lyktan fick sig en liten uppfräschning med dekorationssten i grått och rosa och några små kycklingar.

Nu blommar löken 3

Ikväll passade jag på att utnyttja sommartiden och tog en kvällspromenad medan solen gick ner bakom trädtopparna. Nästa helg ska det förhoppningsvis grävas i rabatter, utemöblerna fram och så ska studsmattan upp.
För fler vårtecken, kika in hos Det grå huset på kullen och de andra deltagarna i Vårteckensutmaning 2014.

One thought on “Nu blommar löken – Vårteckensutmaning 2014

  1. Vad fint påskpyssel du har gjort i lyktan, fiffigt! Får väl hitta på något liknande till min lykta!
    Även jag planterar ut de blommor jag haft i krukor under våren, och de tar sig fint nu.

    Gilla

Kommentera

