Nånting Sytt – Vernissage

Då har det äntligen blivit dags för vernissage av bidragen i utmaningen ”Nånting Sytt”. Jättekul att så många ville vara med och skoj att en del hann med två bidrag. Hoppas att detta ska inspirera till fler stunder vid symaskinen…

Lonelyfield - Väska 2

Lonelyfield var först ut med en väska gjord av ett par gamla jeans. Snygg och användbar och jag måste tillägga att jag bara älskar innertyget.

Åsa.Li - Lapptäcke

Nästa bidrag är ett jättehärligt lapptäcke signerat Åsa.Li. Jeans är alltid en vinnare.

Lonelyfield - Gardin

Lonelyfield var en av dom som hann med två bidrag och här är det andra; en smart gardin som i första hand värmer och isolerar men som även kan sys i lämpligt tyg för mörkläggning.

Från Handarbete & Pyssel kommer användbara reflexvästar för husdjuren.

Pysselbloggen - B

Pysselbloggen har bidragit med en leksak för de riktigt små barnen, en jättesöt bokstav med detaljer att pilla på för de små händerna.

Ännu ett bidrag för de små, det här i form av en gullig liten elefant med stora öron kommer från Mitt hem är min borg.

Mamman i Det Gula Huset har sytt dessa härligt lekfulla byxor av lappar från återbrukshögen.

Vi pysslar

Malin med bloggen Vi Pysslar har som första bidrag sytt en underbart söt klänning och en kort jacka till dottern.

Det andra bidraget från Vi Pysslar är en härlig jacka i teddy.

Det andra bidraget från Mitt hem är min borg är också utmaningens andra väska. Riktigt fina färger nu till våren och sommaren som vi har framför oss.

Pysselbloggen - Japansk Knutpåse

Andra och sista bidraget från Pysselbloggen är den här smarta knutpåsen som förutom att den är snygg också är vändbar.

Överdrag

Det första av mina egna bidrag blev det här överdraget till en gammal sittpuff från IKEA. Inlägget hittar du här.

Uggla

Mitt sista bidrag i utmaningen är också något för barnen. Men ugglan kan också passa som prydnad i soffan eller någon annanstans. Mer av den ser du här…

Stort tack till alla som tagit sig tid till att vara med den här gången och tack för all härlig inspiration!!

3 thoughts on “Nånting Sytt – Vernissage

  1. Åh, vilken trevlig vernissage!
    Det var kul att vara med!
    Men jag hade en idé om att vara med med fler bidrag,
    men så blev det inte.
    Mina sygrejor är utspridda på olika ställen, så jag har inget bra fokus för att skapa med tyger nu.

    Fast jag håller på att åtgärda problemet.
    Har börjat rensa och lagt ut en del till försäljning i min blogg.
    Så får vi se om jag kan bli av med en del 🙂

    Trevlig kväll!

    Gilla

  2. Vad kul att se sina bidrag =) Det var en inspirerande och kul utmaning. Både genom att få tänka ut vad jag själv skulle bidra med och se de andras bidrag. Jag gillar att det skulle vara något nytt, inte bara nått man var på väg att göra ändå. Det var det som fick mig att tänka till och få gjort väskan.

    Gilla

Kommentera

