Pärlhyacinter – Vårteckensutmaning 2014

Pärlhyacint 1

I helgen har vi varit på Bomässa. Mesta tiden spenderades med barnen i leklandet men det blev också några vändor för att kolla utbudet. Inte blev det på långa vägar så mycket med hem som från förra helgens mässa…

Pärlhyacint 2

Hittade en fin liten trälåda med två krukor vita pärlhyacinter till paketpris. Idag har dom planterats med lite lecakulor i botten och pyntats med rosa sisal. En av de små fåglarna jag köpte i blomsteraffären under veckan fick också vara med, tycker den passade in och gjorde det hela komplett.

Pärlhyacint 3

För mig är pärlhyacinter ett vårtecken, även om mina står inne i en kruka, så det här får bli min tolkning och mitt bidrag till Vårteckensutmaningen 2014. Klicka på länken för att komma till de andra deltagarna i utmaningen.

Pärlhyacint 4

I början av veckan kommer ett vernissage från utmaningen ”Nånting Sytt” – Håll utkik!

Nånting Sytt 1

2 thoughts on “Pärlhyacinter – Vårteckensutmaning 2014

  1. Pärlhyacinter är ett säkert och mycket vackert vårtecken. Jag har dock svårt att hitta vårblommorna på affärerna här omkring, kanske för att våren tjuvstartat men affärerna kör sitt vanliga schema.
    Hoppas du får en fin vecka full med sol och vårvärme!
    Kram Annica

    Gilla

Kommentera

