I mina händer – Små lätta moln…

Små lätta moln 1

Nu är det en vecka kvar på utmaningen ”Nånting Sytt” och sen är det dags för vernissage. Om du inte redan anmält ditt bidrag så är det alltså dags. Mer om det hela läser du här.
Idag är det söndag och dags för bloggutmaningen ”I mina händer” hos Mitt hem är min borg.

Små lätta moln 2

I mina händer denna söndag finns en massa härligt nytt material som jag införskaffade i fredags på vårens Syfestival i Älvsjö. Jag besökte mässan för första men absolut inte sista gången. Framöver kommer ni få se vad jag hittar på med det jag köpte där. Men det finns plats för mer i mina händer…

Små lätta moln 3

Förra veckan bidrog jag med Luftballonger gjorda av glödlampor. Denna veckan får de sällskap av moln gjorda av tapet och bomull.

Små lätta moln 4

Lägg tapeten dubbel med framsidan inåt, skissa ett moln eller klipp ut det direkt, vänd så du får framsidan utåt, limma eller klistra längs kanterna och fyll med bomull. Jag använde små klädnypor för att hålla ihop det en stund till det torkat.

Små lätta moln 5

Ett enkelt pyssel för både lite äldre barn och vuxna.

Små lätta moln 6

4 thoughts on “I mina händer – Små lätta moln…

  1. Stiligt! Vilken bra ide att använda tapet som är lite styvare! Tapeten som du har i bakgrunden på sista bilden är verkligen fin passar jättebra som himmel. Har du den i barnrummet eller bara sombakgrund på bilden ?

    Gilla

Kommentera

