I mina händer – Luftballong

Luftballonger 8

Vi håller som bäst på att försöka få till ett eget rum till Lilla och i taket ska det hänga luftballonger och kanske lite moln, det återstår att se.

Luftballonger 1

Jag gjorde luftballongerna av gamla glödlampor och började med att måla metalldelen några gånger med hobbyfärg.

Luftballonger 2

Korgarna fixade jag av plastkorkar som jag först tänkt måla men tyckte sen att den lite silvergrå färgen var bra som den var så då limmade jag bara fast en knapp för att dölja texten. I sidorna på korken gjorde jag fyra hål, jämnt fördelade runtom. Jag använde en syl och en grov stoppnål för att få hålen tillräckligt stora.

Luftballonger 3

Själva glödlampan klädde jag med tyg, lite pilligt men det gick.

Luftballonger 4

Jag gjorde en stor ögla på mitten av ett långt snöre, knuten på snöret limmades fast på toppen av glödlampan och snöret längs med. Sen tog jag ytterligare ett snöre och knöt fast runt knuten på toppen och limmade fast ändarna längs med. Se till att snöret är tillräckligt långt för att fästa i korgen sen.

Luftballonger 5

När du fäst korgen är det dags att limma fast passagerarna. Jag använde ett par gummifigurer i lagom storlek.

Luftballonger 6

Nu är det bara att kasta loss. Det här blir mitt bidrag till denna söndags utmaning ”I mina händer”…

Luftballonger 7

15 thoughts on “I mina händer – Luftballong

Kommentera

