I mina händer – Pennor, pennor, pennor…

Idag blev det en tur till pulkabacken i skogen bakom huset med hela familjen och grannarna. Vi passade på att grilla korv förstås och medans lilla verkade älska det här med pulkaåkning tyckte stora inte att det var lika kul. Efter en dryg timme ville stora gå hem för att hon frös och efter att ha lyckats få henne på andra tankar en gång lyckades jag inget vidare den andra gången. När vi kom hem ville hon pyssla men försvann lika fort när grannpojken kom och knackade på och ville leka. Så jag passade på att pyssla ihop ett pennställ till min nya arbetsplats på jobbet.

Pennor... 1

För ett bra tag sen var jag till en färgbutik och fick en massa tapetprover som var upprullade på papprör av den typen med plastlock i båda ändarna. Jag fick väl en 25-30 stycken sådana så jag har att ta av.

Pennor... 2

Till att börja med bestämde jag hur högt jag ville att pennstället skulle vara och tog fram en mattkniv och skar av pappröret lagom långt. Kanten blev inte så rak men då tog jag plastlocket och satte på den ojämna sidan och limmade fast så fick jag den raka, färdiga kanten upptill och en botten nertill.

Pennor... 5

Rester av vår halltapet fick pryda burken, jag måttade och skar med mattkniv och linjal på skärmatta. Upptill fäste jag en färggrann bollfrans…

Pennor... 3

…och för att jag inte ska ta miste på vad jag ska ha i burken så skrev jag ut en etikett på min präglingsmaskin.

Pennor... 4

Det är vad som skett ”I mina händer” idag och får bli mitt bidrag till bloggutmaningen med samma namn hos Mitt hem är min borg.

Pennor... 6

4 thoughts on “I mina händer – Pennor, pennor, pennor…

  1. Jätte snyggt! Å borde nog besöka tapet affären igen. Pratade med dem om tapetprover och de kastas ju annars. Glömde dock att hämta upp när de bytte så nu är de nog sent. Men, men de kommer ju nya:-)

    Gilla

  2. Åååh, den tapeten suktade jag hett efter när den kom. Vilken lyx med tapetproverna! För att inte tala om rören som man säkert kan ha till en massa olika pysselprojekt. Rosa bollfrans är ju aldrig fel, heller 🙂

    Gilla

    • Japp, lyxigt värre med tapetprover och rör. Har inte riktigt kommit på vad man ska hitta på med allt men det är ju kul att ha att ta av om andan skulle falla på. Kul att du också gillar rosa bollfrans 🙂
      Ha en bra kväll!!
      //Petra

      Gilla

Kommentera

