Prydnadshjärtan

En månad kvar till Alla Hjärtans Dag så passar på att pyssla lite till dess. Och vad passar bättre än att göra dekorativa hjärtan…

Prydnadshjärtan 6

Jag gjorde en stomme av papper och folie. Först rullade jag en sida från en veckotidning på kortsidan och vek som ett V, därefter klädde jag in det hela med folie och fyllde ut med papper och folie där det behövdes.

Prydnadshjärtan 5

Det blev ett par olika varianter, ett hjärta kläddes med silkespapper som jag rev i bitar och klistrade fast…

Prydnadshjärtan 4

…till det andra använde jag boksidor på samma sätt.

Prydnadshärtan 1

Till sist gjorde jag ett hjärta helt i folie på en grillpinne. Det täcktes med pappersbitar som jag klippte till.

Prydnadshjärtan 2

Mina hjärtan blir mitt första av kanske fler bidrag i utmaningen på Susannes Blogg med temat Alla Hjärtans Dag.

Prydnadshjärtan 3

6 thoughts on “Prydnadshjärtan

  1. Återbruk i hjärtform, kanon fint! Välkommen i min utmaning där vi pysslar tillsammans. Spännande och se vad du hittar på i nästa bidrag. Jag ser att jag inte följer dig. Du har en trevlig blogg så jag lägger genast till dig.

    Gilla

Kommentera

