Ett Hjärta, En-Hjärta

För snart två veckor sen var jag på julpyssel för oss föräldrar som hänger på Öppna Förskolan eller Kyrkis som vi kallar det. Vi drack glögg, julmust och kaffe, åt gröt, skinkmackor, kaka och godis, hade julklappsbyte, lyssnade på julmusik och pysslade. I år fick vi göra en krans av ene. Jag hade ju redan min mosskrans på dörren. För att variera mig lite gjorde jag ett hjärta den här gången. Visste inte riktigt om jag skulle ha den själv eller ge bort. Den fick ligga till sig några dagar innan jag hängde upp den på altan-räcket.

En-Hjärta 1

Att göra ett hjärta är inte konstigare än att binda en rund krans till dörren eller till håret och midsommar.

En-Hjärta 4

Några små ”att-tänka-på” bara…
Om du som jag gör en egen stomme av ståltråd tänk då på att ha tillräckligt med stadga i ståltråden så den orkar hålla hjärtats form.
Tänk på åt vilket håll du lindar, antingen runt eller så gör du som jag och utgår nerifrån och lindar uppåt på respektive sida eller tvärtom.
Kanske behöver du två öglor att hänga upp den i, särskilt om den blir tung, det kan hjälpa till att hålla formen.

En-Hjärta 2

Kulorna fäste jag med ståltråd och apelsinerna likaså, limmade fast en tredje apelsin ovanpå med limpistol för att dölja tråden.

En-Hjärta 3

Nu tror jag att det kommer bli ett litet jullov för mig och bloggen. Men man vet aldrig… Julen firas på den vackraste ön hos mor och far med syster och hennes familj. Huset fullt med andra ord eftersom vi båda numera är fastlänningar. Vi hoppas på en fröjdefull jul med familj, släkt och vänner och jag hoppas att ni alla får möjlighet till en sådan… GOD JUL!!

En-Hjärta 5

One thought on “Ett Hjärta, En-Hjärta

Kommentera

