Adventsutmaning – Julklappsetiketter

För den som inte är klar med julklappsinköpen än börjar det bli lite stressigt. Vi är för ovanlighetens skull klara redan sen ett par dagar och faktiskt är också alla klappar inslagna och prydda med etiketter.

Julklappsetiketter 1

Under etikettskrivningen har jag skaffat mig två bästisar; svart kartong och en penna med vit skrift från Granit. Snabbt och enkelt gör man fina och enkla etiketter, har man dessutom en passande stans går det ännu snabbare.

Julklappsetiketter 2

Dessa etiketter har jag fäst med häftkuddar på paketen, går ju även med lim eller tejp. Tänk på att lim och klister kan gå igenom presentpappret och förstöra det som är i paketet.

Julklappsetiketter 3

Stansen och den svarta kartongen har jag även använt till några andra etiketter. Prydde den ena sidan med ett hjärta stansat från en notbok. Sen stansade jag ett hål och trädde i ett snöre för att få en dubbelsidig etikett och skriva hälsningen på baksidan.

Julklappsetiketter 4

Blev också en stansad etikett prydd med en pärlad gran. Jag gjorde två sorters granar och de går ju utmärkt att variera i den storlek man önskar.

Julklappsetiketter 5

En av granarna fick en brun etikett som jag klippt till med en tandad sax. God Jul-hälsningen skrev jag på märkmaskin.

Julklappsetiketter 6

Det här blir mitt andra och sista bidrag i Adventsutmaningen hos Det grå huset på kullen. Där hittar du fler tips och mer inspiration inför julen som närmar sig med stormsteg…

Julklappsetiketter 7

Kommentera

