Pysseljuntan – Julkrans

Ikväll var det premiär för årets upplaga av Jul med Ernst och igår kväll var det premiär för den första någonsin av Julpyssel med Pysseljuntan. Vi pysslade här hemma hos mig och mellan pysslet var det prat, skratt, glögg, pepparkakor, skumtomtar, skinkmackor, kaffe, ischoklad, julmust och julmusik förstås.

Julkrans 8

Upplägget var att varje person skulle ta med sig ett pyssel med tema jul/advent/vinter så att alla kunde göra sin egen uppsättning. Anna hade med sig halmkransar och enris till dörrkransar. Jag hade tänkt göra en mosskrans men inte kommit längre än till att plocka mossa så nu passade jag på.

Julkrans 1

Satte ihop ”buketter” av mossan och lindade med tråd. Det räckte precis och tur var väl det för igår kväll var det mörkt och idag kom snön så att plocka mer hade inte vart så lätt. När mossan var på plats lindade jag ett vintrigt band runt…

Julkrans 2

…dekorerade med små julkulor i några av ”mina” färger…

Julkrans 3

…ett näverhjärta från en av fjolårets julklappsdekorationer…

Julkrans 4

…och en God Jul-hälsning som jag återanvände från förra årets köpta krans…

Julkrans 5

Helnöjd med resultatet och inspirationen till att julpyssla mer har nu äntligen infunnit sig!!

Julkrans 6

2 thoughts on “Pysseljuntan – Julkrans

Kommentera

