Tårtkalas

Då har redan dryga tre veckor passerat sen Lilla fyllde ett år, sista kalaset av två hade vi förra helgen. Och självklart firades den lilla med tårtkalas.

Tårtkalas 6

Tårtbottnarna bakades även denna gång enligt recept från Baka baka liten kaka, tycker att dom blir fina och är lätta att göra.

Tårtkalas 5

Båda tårtorna fylldes med ett lager frysta tinade hallon blandat med grädde och på det andra lagret bredde jag på grädde och skivade bananer.

Tårtkalas 2

Där slutar likheterna… Tårtan till det första kalaset täcktes med grädde och dekorerades med Noblesse, vindruvor, knäck-kolakulor och lite strössel.

Tårtkalas 4

Den andra tårtan blev väldigt improviserad med sockerpasta. Hade bestämt att jag skulle använda sockerpasta men hade inte planerat hur jag skulle göra så en timme innan gästerna skulle komma stod jag med kaveln i högsta hugg och svettades. Med tanke på omständigheterna är jag ändå någorlunda nöjd med resultatet. Tårtan gjordes enligt samma princip som Hello Kitty-tårtan med smörkräm under sockerpastan.

Tårtkalas 3

För att stansa ut hjärtan använde jag mig av en pepparkaksform och dekorerade sen varje hjärta med en silverkula. Givetvis fick tårtljusdekorationen vara med på båda tårtorna!!

Tårtkalas 1

Kommentera

