En flaska betong, tack! – Härmapan

Tänkte vara med på den sista (?) Härmapan på väldigt länge eller kanske för alltid. Verkar som att den uteblivit men jag har ju redan härmats så jag passar på att visa upp det jag gjort…

En flaska betong 1

Kom på att jag inte visat ett av betongprojekten från i somras. Provade att gjuta i Coca Cola-flaskor, halvlitersvarianten. När betongen stått tillräckligt länge stack jag ner ett stearinljus i den, tanken är då att ljuset ska stå av sig självt. Se till att det står rakt annars kommer stearinet att rinna. Då första ljuset brunnit ut har du ett hål i betongen där du sätter i nästa.

En flaska betong 2

Som vanligt när man gör egna saker går dessa att variera i höjd, storlek på flaskan och du kan ju välja ett värmeljus istället. Måla och dekorera är ju också en variation…

En flaska betong 3

Har fått en del beröm för betongljusstakarna där dom står i vårt köksfönster. Tycker själv att dom är lite roliga och väldigt fina. Inspirationen till den här härmningen kommer från lite olika ställen men senast jag kan minnas att jag såg nåt liknande var hos Sockerpärlans kusin.

En flaska betong 4

Och by the way så är jag en av dom som röstar för att Härmapan ska komma tillbaka efter sin paus…

10 thoughts on “En flaska betong, tack! – Härmapan

  1. Åh, vad kul att du vill vara med i Härmapan! Verkar som att det bara blir en paus 🙂 för att hinna med familj, ny familjemedlem och högtider i januari hoppas jag att du vill vara med på en omgång härmapan igen, jättefina ljusstakar! Ha det gott, Sandra

    Gilla

Kommentera

