Hej Uggla Tjena Moss…

Vi får väl se om Fablernas Värld blir nån favorit hos vår yngsta dotter. Men mamman älskar som bekant ugglor så när jag skulle göra ett kort till Junis ettårsdag så blev det ett med en uggla.

Hej Uggla 1

Cirkelstansen användes flitigt… Först en cirkel till kropp och sen en cirkel till huvud som stansades lite i kanten för att få den rätta formen. Den sista cirkeln delades i två delar med hjälp av stansen för att få till vingarna.

Hej Uggla 2

När jag monterat alla delar som jag stansat ut i tapet, färgat och mönstrat papper fick ugglan ögon och en näbb. Näbben klippte jag ut på fri hand i papper och hurrarop skrevs ut på min kära märkmaskin och klistrades på. Klart!

2 thoughts on “Hej Uggla Tjena Moss…

Kommentera

