Halsband av jeans – En härmapa

Lördag idag och varannan gång en sån kommer är det dags att härmas. Den här gången har jag hämtat inspiration från en favorit, Candore och härmat hennes halsband av band. Där hittar du också en bild så du ser hur bandet är trätt på tråden.

Halsband av jeans 1

Då jag inte hade tillgång till den typen av band hon använt tänkte jag att det kanske vore snyggt att strimla ett par avlagda jeans och göra halsband av. Sagt och gjort, en kväll med Hollywoodfruar som sällskap satte jag mig och klippte strimlor och knåpade ihop detta. Jeans ger ju ett helt annat intryck än originalet och det får ju också två olika färger i och med jeansens in och utsida.

Halsband av jeans 2

Jag klippte strimlorna på fri hand så dom är ju inte helt jämna, på bredaste stället ca 2,5 cm. Ska nog prova att göra lite smalare nästa gång för ett nättare intryck. Strimlorna är inte ihopsydda på något vis men det kanske jag också provar vid nästa tillfälle, vet inte om det har nån betydelse men delarna som blir nu kanske snurrar lite mindre. Precis som inspirationskällan har jag använt mig av vaxad bomullstråd att trä strimlorna på.

Halsband av jeans 3

Trodde att jag skulle fira tio gånger som härmapa idag men det visade sig att jag glömt sätta rätt kategori på ett inlägg så det här blir min elfte gång och det är ju värt att fira det också. Här kan du se mina tidigare Härmapor. Och hos Sveas hittar du ännu fler…

Halsband av jeans 4

PS. Du missar väl inte Pysselstafetten som är i full gång och Utlottningen här på bloggen.

Utlottning 4

4 thoughts on “Halsband av jeans – En härmapa

Kommentera

