Grattis på pinne!!

Nu är det ett tag sen äldsta dottern hade sina kalas och jag bakade en massa men snart är det dags igen då lilla fyller sitt första år.
Stora fick ju bl.a. en Hello Kitty-tårta och en Godistårta. En kvart innan våra vänner skulle dyka upp insåg jag att det skulle bli svårt att få ner några tårtljus bland allt godis. Tyckte det kändes lite tråkigt, nån slags dekoration måste vi ju ha…

Grattis på pinne

…så jag fixade snabbt ihop en liten tårtpinne. Jag valde ett fint papper och stansade ut två cirklar i samma storlek men det går givetvis lika bra att klippa om man inte har en stans. Använde min märkmaskin och skrev två remsor med dotterns namn. Fäste en remsa på varje cirkel tillsammans med en färdig papperssiffra. Sen limmade jag ihop cirklarna med en grillpinne emellan. Klart!!

Grattis på pinne 2

Väldigt enkelt och fungerar inte bara som dekoration i en tårta utan går att använda till mycket om man ändrar budskapet… Varför inte i en blomkruka med en hälsning; Grattis! God Jul! Trevlig helg!!

Grattis på pinne 3

2 thoughts on “Grattis på pinne!!

    • Tack! Det är ju det som är så bra, att det går att variera i det oändliga. Jag gjorde ju såna ägg till påsk så det går säkerligen att få till nåt roligt på tema jul. Kul om man får se vad det blir…
      Ha det gott!!
      //Petra

      Gilla

Kommentera

