Kalashelg

I helgen har vi haft fullt upp med att kalasa. Vi har firat två tjejer och först ut var min systerdotter Amelia som fyllt 8 år.

Kalashelg 2

För en tid sedan var jag till en färghandel och frågade efter tapetprover som skulle slängas, jag fick då två kassar visningsrullar med nån meter tapet på varje och även två ”böcker” varav en med barntapeter. Till det här kortet använde jag papper, tapet, spetsband, en färdigskuren papperssiffra, gnuggisbokstäver och pearl-stickers.

Kalashelg 3

Paketen dekorerades på lite olika sätt, med en ToarulleBlomma…

Kalashelg 1

…en tjusig vikning…

Kalashelg 4

…och med papperssnöre och washi-tejp klippta som vimplar i olika former.

Kalashelg 5

Även sambons kusinbarn Stella skulle firas på sin 1-årsdag och till hennes kort använde jag washi-tejp, gnuggisbokstäver och lite papper för att tillverka ljusets låga.

Nästa helg blir lite lugnare när det gäller kalas men helgen därpå ska bland andra vår lilla solstråle fira sin första födelsedag…

2 thoughts on “Kalashelg

Kommentera

