Pippi på spray – Härmapan

Pippi på spray 1

Ja, det känns nästan som man fått det… Pippi på spray alltså. Den här gången är det textilspray som har testats.
Till den här lördagens Härmapa har jag inspirerats av Pysselbolagets sprayade kuddar.

Pippi på spray 2

Örngott inhandlades på IKEA, textilspray hos Panduro och en Pippi Långstrump googlades fram, förstorades upp till A4, skrevs och klipptes ut. Pippi fästes på örngottet, både med knappnålar och fästkuddar så att så lite färg som möjligt skulle tränga in mellan papper och tyg. Jag la en gammal tidning i örngottet så att inte färgen skulle ta sig igenom till baksidan. Och så på med sprayen…

Pippi på spray 3

Munstycket sprayade inte riktigt åt det håll jag ville men jag tror också att det handlar om att få in rätt teknik. Vid andra försöket kändes det redan som man lärt sig lite.

Pippi på spray 4

När jag ändå höll på provade jag att spraya på tårtpapper som jag bara la löst på örngottet eftersom konturerna inte var lika viktiga här som på Pippi.

Pippi på spray 5

Färgen jag använde är luktfri men det kan ändå vara en idé att spraya ute om det är vindstilla. Nu var det ganska blåsigt här idag så jag valde att spraya inne, tänk då på att skydda golv eller annat underlag.

Pippi på spray 6

Följ alltid instruktionen till färgen. På den jag använde skulle tyget vara tvättat före man sprayar, jag strök också örngottet så det skulle vara så plant som möjligt. Efteråt strök jag tyget för att färgen skulle fixeras.

Pippi på spray 8

Ännu ett enkelt och billigt sätt att förändra och förnya.
Nu är det dags att ta tag i nya utmaningar, har anmält mig till Pysselstafetten med hela tre bidrag så jag har lite att jobba på. Du har väl anmält dig du också?

Pippi på spray 7

4 thoughts on “Pippi på spray – Härmapan

    • Tack! Kul att du också är med i Pysselstafetten 🙂 Blev ju en gräns på två pyssel men det var nog lika bra, lätt att ta sig vatten över huvudet när man blir för entusiastisk.
      Trevlig kväll!
      //Petra

      Gilla

Kommentera

