Dopklänningskort

Vi hade inte bara två kalas i helgen utan hann även med att gå på dop i lördags. Och nu när man är inne i pysselsvängen så kan man ju inte gå och köpa ett kort utan måste göra ett själv. Första tanken var att göra en repris på kortet jag gjorde till ett dop i våras. Sen hittade jag på så fina små kort i form av dopklänningar som jag var tvungen att prova på.

Dopklänningskort 1

Först skissade jag upp klänningen på ett vanligt papper och klippte ut för att kunna föra över till ett tjockare. När jag klippt ut klänningen igen pyntade jag med lite band, spets och pearl-stickers.

Dopklänningskort 2

Passade på att pynta kuvertet med matchande spets och stickers.

4 thoughts on “Dopklänningskort

Kommentera

