Äppel Päppel Päron – Härmapan

För några veckor sen hittade jag in på bloggen Tusen idéer och en fröken och föll direkt för ett pimpat päron.

Äppel Päppel Päron 6

Var ju bara tvungen att härmas lite så det här blir mitt bidrag till veckans Härmapa hos Svea.

Äppel Päppel Päron 1

Men först började jakten på päronet, ett sån där mindre vacker skapelse i glas med en slags plast eller sidenblomma i. Var ju passande nog med pysseljuntan på loppisrunda i helgen och faktiskt dök det upp hela två päron. Köpte ett av dom för en tjuga.

Äppel Päppel Päron 2

Efter att jag rivit ur blomman och diskat päronet var det dags att spraymåla. Jag passade på att göra det ute då vädret var bra. Sprayade tunna, tunna lager så färgen inte skulle rinna.

Äppel Päppel Päron 4

Det blev några varv för att få det helt svart men jag är helnöjd med resultatet så nu ångrar jag att jag inte köpte det andra också men det kommer väl fler chanser får vi tro…

Äppel Päppel Päron 3

Tyckte att det var lika bra att spraya undersidan också så syns inte underlaget igenom ifall man vill använda det som exempelvis godisskål.

Äppel Päppel Päron 5

Tillsvidare får dock mitt päron agera prydnad i vardagsrummet och kanske får päronet snart en kompis då jag hittade en träpumpa med lock på dagens Loppis. Om den också sprayas svart kan det nog bli riktigt snyggt tillsammans.

PS. Du vet väl att Kolossalt Pyssligt numera finns att följa på Facebook…
Gilla sidan så kan du se när bloggen uppdaterats och en hel del annat.

12 thoughts on “Äppel Päppel Päron – Härmapan

Kommentera

