Hänga kläder

Hänga kläder 3

Behovet av klädhängare, lådor, byråer och liknande verkar aldrig ta slut, åtminstone inte hemma hos oss. Sen vi flyttade in i huset och fick barn har vi inte lyckats hitta nån bra hängare för deras kläder. Den första bar inte riktigt upp tyngden och den senaste har alldeles för stora knoppar gentemot klädernas stropp. Nu hoppas jag att vi har hittat rätt…

Hänga kläder 1

På Erikshjälpen hittade vi den här gamla hängaren från IKEA som kostade en tia. Lång och bra med många knoppar att hänga på. Färgen är ju inte så rolig så tanken var att måla den och jag funderade bl.a på att få till ett harlequin-mönster men så åkte vi till Erikshjälpen igen.

Hänga kläder 2

Till ett annat projekt har jag letat små plastdjur och köpte två påsar med en massa i varje för en tjuga styck. Efter ett tag kom jag på nåt jag sett tidigare på en tavelram och tänkte att det var värt att prova.

Hänga kläder 5

Sagt och gjort…

Hänga kläder 6

Hängaren torkades av, slipades lätt med sandpapper, torkades av igen och spraymålades. Jag valde ut några plastdjur som även dom torkades av och målades. Tänk på att spraya tunt så att inte färgen rinner.

Hänga kläder 7

Till sist limmade jag fast djuren på ovansidan av hängaren, jag använde kontaktlim och hoppas att det ska hålla.

Hänga kläder 9

Och så har vi då äntligen hängaren på plats…

Hänga kläder 8

…lagom till säsongen då det är dags att klä på sig lite mer börjar…

Hänga kläder 4

6 thoughts on “Hänga kläder

  1. Åh vilken rolig ide, och snyggt blev det också! 🙂 Jag älskar återbruk, det blir både personligt och så känns det så orginellt och framförallt miljövänligt! Jag såg något liknande någonstans på nätet där någon sparat gamla syltburkar i glas med metall-lock, sprayat metallocken i knalliga fina färger och limmat fast ett sprayat plastdjur ovanpå. Pynta med lite bollfransar/spets och i med godis, perfekt ”gå-bort-present” eller fina förvaringsburkar till ex kritor och liknande till barnen 🙂
    Inspirerande blogg du har, hittade hit via pysselplatsen och kommer definitivt återkomma! Ha en skön kväll! / Millan

    Gilla

  2. Hej! Vilken fin blogg du har! Jag hittade hit från ”Återbruk är kul” och har också testat att göra dina toarulleblommor nu. Jag kommer säkert att komma tillbaka! 🙂

    Gilla

Kommentera

