Betongljusstake – Härmapan

Först vill jag påminna om utmaningen här på bloggen som pågår fram till och med 31 juli. Alla är välkomna att vara med.

Betongljusstake 1

I veckan har hela familjen njutit av att få vara lediga tillsammans. Vi har spenderat några dagar i svärföräldrarnas stuga i Hälsingland och jag och svärmor passade på att prova något som var nytt för oss båda men som vi båda varit nyfikna på en längre tid, att gjuta i betong.

Betongljusstake 5

Inspirerad av Ladylox ville jag prova att gjuta en betongljusstake i en form från blomsteraffären.

Betongljusstake 6

Jag hittade inspirationen för nån vecka sen och hade turen att ha en form liggandes i mina gömmor. Den jag hade var lite stor så jag valde att dela av den och göra två ljusstakar. Jag delade av formen med silvertejp och det gick jättebra.

Betongljusstake 2

En blev med enbart värmeljus och den andra fick bli med både värmeljus och kronljus. Jag gillar verkligen formen på ljusstaken, en riktig krumelur.

Betongljusstake 3

Som glada amatörer är vi nöjda med det vi gjort men har lärt oss ett och annat till nästa gång, för fler gånger bara måste det bli.

Betongljusstake 7

Nu är det bara att invänta dom mörka kvällarna så man kan få mysa med lite ljus på bordet.

Betongljusstake 4

Det här blir mitt bidrag till veckans Härmapa, fler hittar du här.

Har du missat mina andra Härmapor så hittar du dom här.

2 thoughts on “Betongljusstake – Härmapan

Kommentera

