I mitt köksfönster

I mitt köksfönster 4

Blomman jag köpt för att ha på altanbordet blev flyttad till en annan plats då den vägrade blomma. På den nya platsen blommar den dock så där får den stå.

I mitt köksfönster 1

Har länge tänkt fixa nåt nytt till bordet därute men det har liksom inte blivit. Men så häromdan på affären slog jag till och köpte en liten ros. Trots att den blev misshandlad både i korgen under ett par liter mjölk och i kassen på vägen hem av något annat var den ganska fin när vi kom hem.

I mitt köksfönster 2

Den blev stående nån dag och igår när vi städade och jag höll på att möblera om alla ljusstakar, prynadsgrejer, lampor och blommor blev det ett hål i köksfönstret. På köksbordet står ännu blomman som härstammar från i påskas i stort behov av omplantering och ompyssling. Det blev inget av med varken det ena eller det andra utan istället planterade jag rosen i en glasvas och fyllde på med dekorationssten i favoritfärgen.

I mitt köksfönster 3

Återstår att se vad som hamnar på bordet på altanen…

I mitt köksfönster 5

Kommentera

