Glad Midsommar!!

Glad Midsommar 7

Midsommardagen idag, alltså midsommarafton igår. Vi hade en mysig sådan med systers familj och mina föräldrar. Blev både jordgubbar, grillat och dans kring midsommarstången. Och vi slapp fira i regn, kom en del när vi precis ätit klart på kvällen men annars var det iallafall uppehåll.

Glad Midsommar  5

Under våren gick jag förbi en butik inne i stan som skyltade med en superfin midsommarstång att sätta på bordet. Redan då började jag klura på hur jag skulle kunna göra min egen men det skulle dröja ända till dagen innan midsommarafton innan jag kom på hur det sista skulle göras.

Glad Midsommar 2

Sen tidigare hade jag tunn grön ståltråd från Make & Create och en massa pärlor. Först gjorde jag ett kors av 3-4 trådar som jag tvinnade för att få lite stabilitet och sen var det bara att vira tråden lite luftigt runt för att få en ”buskig” midsommarstång. Kransarna gjorde jag genom att göra två små ringar av dubbel tråd och sen trä små pärlor på tråd och vira runt kransarna och fästa i stången.

Glad Midsommar 3

Till sist återstod bara problemet vad jag skulle använda för platta för att få den att stå på bordet, jag hade lite olika funderingar men till sist fastnade jag för en sten. Hur skulle jag då få allt att fästa i varandra… Kom på att om jag limmade fast en pärlplattepärla modell större på stenen med superlim så kunde jag trycka ner stången i den. Blev ju alldeles perfekt då stenen var lite gropig och pärlan smälter in ganska bra i den.

Glad Midsommar 4

Tänkte att stången skulle limmas fast men kom på att den blir lite lättare att plocka isär och förvara om man hoppar över det.

Glad Midsommar 6

Det här blir också ett litet jubileumsinlägg då det blir mitt 25:e!! Hoppas jag ska hinna med minst det dubbla innan året är slut…
Här är en lista på 5 av mina favoriter…

Dörrkrans Makeover
Smälta Pärlor
Kort om Kort
Duktyngder
Jeanskorgar

4 thoughts on “Glad Midsommar!!

Kommentera

