Pysseljunta – Premiär

Igår var det äntligen dags att dra igång den efterlängtade Pysseljuntan. Vi var fyra glada pysslare, vana och ovana som träffades. Vi hade jättemysigt och tiden flög naturligtvis iväg. Tänkte presentera vad jag åstadkom. Tyvärr fick jag inte med mig kameran så jag kan inte visa de andras alster men kanske nästa gång.

Pysseljunta 1

Jag plockade med mig material för att göra fler stålhjärtan och provade en variant jag inte provat tidigare,

Pysseljunta 2

Först gjorde jag stommen i grövre ståltråd och sen virades tynnre färgad ståltråd runt om, huller om buller. Avslutningsvis lindade jag även skaftet med färgad tråd.

Pysseljunta 3

Värdinnan för kvällen hade lite utrustning för att göra tryck på kläder så jag passade på att prova. Det var meningen att döttrarna skulle få varsin tröja/body med tryck men lillasyster fick en extra då hennes första inte blev riktigt som jag tänkt.

Pysseljunta 4

Eftersom jag är en amatör på området är jag ändå nöjd med resultatet och ska nog ta och prova igen för kul var det.

Pysseljunta 5

När jag hade lite tid över passade jag på att knåpa ihop ett armband som iallafall får mig att tänka på engelsk konfekt. Jag använde mig av både smälta och osmälta pärlor.

Pysseljunta 6

Mellan pysslet var det precis som det ska vara, en massa prat, skratt och fika! Men som sagt, nu är pysseljuntan igång och jag ser redan fram emot nästa inspirerande träff…

4 thoughts on “Pysseljunta – Premiär

Kommentera

