Namngirlang

IMG_0411

När inbjudningarna till dopet var utskickade var det dags att planera för vår lilla flickas dag. Ganska snart bestämde jag mig för att göra en namngirlang. Jag visste inte riktigt hur jag skulle använda den och var den skulle placeras, men den skulle göras.

IMG_0189

Jag hittade fina, bra bokstäver utan krumelurer i Word som jag förstorade upp i lagom storlek och skrev ut på vitt papper. Innan jag skrev ut såg jag till att bokstaven var vit och bara konturerna svarta så jag slapp använda all färg i skrivaren för mitt projekt.

IMG_0193

Sen skar och klippte jag ut bokstäverna till mallar.

Till bokstäverna valde jag prickigt papper från Make & Create, tycker det är så fint.

IMG_0398

Pappret veks sen dubbelt för att få dubbla bokstäver som sitter ihop upptill och kan hängas över ett snöre. Bokstavsmallarna klämde jag fast med klädnypor på det prickiga pappret och skar och klippte sen ut bokstäverna. Man kan ju om man vill rita av mallen på pappret men jag tyckte det var lite dubbeljobb så jag gjorde det enkelt för mig.

IMG_0412

Då bokstäverna var klara valde jag ett svart snöre att hänga dom på. Jag funderade på om jag skulle limma fast bokstäverna eller häfta och valde det senare.

IMG_0284

Tänk på att börja med en lång bit tomt snöre så du har något att knyta fast girlangen med, glömmer man går det ju givetvis bra att skarva. Samma saker gäller i slutet på girlangen.

IMG_0285

Det tog sin lilla tid att få den klar men jag är helnöjd med resultatet. Nu ska girlangen få en plats i lillasysters rum.

IMG_0407

Kommentera

