Inbjudningskort – Dop

IMG_0333

I helgen hade vi dop för lillasyster.
En lyckad tillställning med släkt och vänner som alla fått ett inbjudningskort i början på mars. Eftersom jag gillar att skapa egna kort till födelsedagar och andra dagar som ska firas så ville jag göra en egen men ändå ganska enkel inbjudan.

IMG_0308

Jag ”fuskade” lite och köpte färdigvikta kort i A6-format. Dels för att jag minns vilken tid det tog att vika korten till storasysters dop och dels för att jag upptäckte att de inte var så fasligt dyra. Det finns liksom roligare saker att pyssla med…

IMG_0336

Texten i kortet valde jag att skriva ut på skrivare på enkelt vitt papper. Det går givetvis att skriva varje kort för hand men för min del kändes det just då för tidskrävande och risken för felskrivning allt för stor. För att få det någorlunda jämnt skar jag till lapparna med skärmaskin. Dom gjordes aningens mindre än A6 och klistrades in i kortet med papperslim.

IMG_0313

Därefter klippte jag till en bit vit spets och limmade fast på kortets vänstra långsida med snabbtorkande allroundlim. Eftersom jag inte kunde bestämma mig för vilken spets som var finast så använde jag mig av två favoriter så de inbjudna gästerna fick inte helt lika kort.

IMG_0330

Sist men inte minst dekorerades kortet med en svart stämpel i form av en barnvagn nere i högra hörnet.

IMG_0321

Och med tanke på hur många gäster som kom måste det varit en inbjudande inbjudan…

Kommentera

