Vårblomma

Det var inte bara dörrkransen som behövde en makeover såhär efter påsk. Påskblomman var också i behov av lite omstyling. Vanligtvis blir det att jag planterar ut blommor från olika arrangemang i separata krukor. Att de är i så dåligt skick att de bara är att slänga är också ett alternativ…

IMG_0005

Men årets påskblommor hade överlevt så jag bestämde mig för att ha ett arrangemang kvar på köksbordet. Tycker faktiskt det känns lite lyxigt, inte riktigt men nästan som snittblommor.

IMG_9998

Jag hittade en stor, ganska vanlig kruka i förrådet som jag pimpade med lite washi-tejp. Sen var det bara att plantera, sist men inte minst lindade jag lite lila sisal runt.

IMG_0001

Plantera med fördel i en stor kruka som rymmer mycket jord så slipper du vattna så ofta.

Kommentera

