Dörrkrans till påsk

IMG_9527

Efter mycket om och men tog jag mig ut i skogen för att plocka lite björkris till påsk. Stor uppoffring då skogen ligger bakom huset. På min lilla promenad stötte jag på ett rådjur på några tiotals meters avstånd och blev påmind om hur mysigt det är med naturen in på knuten.

IMG_9533

Av en av dom längsta och segaste grenarna jag hittade böjde jag till en krans av riset. Tänk på att riset inte får vara för torrt för då går det av.

IMG_9536

Jag lindade ståltråd runt, jag hade bara blank hemma men förmodligen skulle tråden gömts lite bättre om den varit svart eller brun. Böj till en ögla av ståltråden att hänga upp kransen på. Jag lyckades få en naturlig ögla av en liten gren eller så går det bra att knyta fast ett band eller snöre att hänga den i.

IMG_9543

Pyntet fixade jag med några helt vanliga påskfjädrar i olika färger. Jag tyckte det blev en ganska stilren krans med härliga färginslag.

IMG_9619

Nu är påsken snart över för i år och påskpysslandet likaså. Med andra ord blir det nu dags att sätta händerna i något annat spännande…

5 thoughts on “Dörrkrans till påsk

  1. Pingback: Dörrkrans Makeover | Kolossalt Pyssligt

Kommentera

