Påskvippa

IMG_9489

I torsdags var det som bekant skärtorsdan och den dag då påskkärringarna far till Blåkulla. Äldsta dottern skulle klä ut sig till påskkärring på dagis och på onsdan började jag fundera på att det skulle vara kul om hon hade med sig något i sin lilla korg. Kanske en blomma eller nåt till hela avdelningen eller nåt litet till personalen.

IMG_9496

Tanken var att vi skulle göra det tillsammans men onsdagkvällen vart allt för sen så jag fick pyssla själv då jag faktiskt sagt att hon skulle få ge nåt till personalen. Resultatet blev en liten vippa att ställa i en liten vas eller blomkruka.
Jag utgick från ”Påskägg på pinne” och tog ett par fjädrar i olika färger och lade bakom pinnen. Sen knöt jag fast pinne och fjädrar med ett snöre och fäste antingen två träpärlor i ändarna på snöret eller knöt fast en knapp.

IMG_9499

Till sist skrev jag ut en liten påskhälsning från Word och limmade fast på ägget. Men det går ju minst lika bra att skriva nåt själv om man har en bra penna. Ägget fick också ett litet påsk-klistermärke som extra pynt.

Glad Påsk!

Kommentera

