ToarulleBlomma

IMG_9436
Denna blomma har jag sett lite överallt på olika pysselsidor och även i lite olika former. Här kommer nu min variant som är gjord utav tomma toalettrullar. Några målade jag och några fick vara naturella.

DSCN0213

När färgen torkat tryckte jag ihop rullarna och klippte dom i knappt 1 cm breda strimlor, varje strimla fick sen ett hål mitt på av en hålstans (jag använde mig av den typen man gör hål i skärp med).

IMG_9419

Jag valde sen ut 4 bitar som jag lade i kors i varandra. Därefter fäste jag ihop dom i hålet med brads/jungfruben eller en färgglad knapp. Vill man så kan man ju ta fler eller färre bitar beroende på hur tät blomma man vill ha. Det går ju också att fortsätta dekorera blomman med paljetter, glitter eller annat man har i gömmorna.

IMG_9437

När blommorna var klara fäste jag ett band i ett av ”bladen” och hängde upp några.

IMG_9474

Några fick istället bli dekorationer på paket.

IMG_9509

Pynta! Häng upp eller ge bort…

Kommentera

