Man måste ju börja nånstans…

IMG_9458

Ja, man måste ju börja nånstans och den här bloggen börjar här.
Den har liksom krupit sig på, lusten att pyssla och skapa själv. Jag har länge velat men förmodligen inte haft den rätta känslan, tyckt att det finns andra som kan bättre, eller så kan man köpa det färdigt. Men nu hoppas jag att jag funnit inspirationen för att knepa och knåpa i min lilla pysselhörna i källaren för en lång tid framöver.

Pysselhörnan var nog det viktigaste för mig att komma igång, att ha ett eget litet ställe där man kan få sitta och vara kreativ utan att behöva tänka på att saker behöver plockas undan för att platsen ska utnyttjas till annat.
En bokhylla, ett köksbord och ett par stolar var allt som behövdes till att börja med men sen skulle ju hyllan fyllas med verktyg och material så man har nåt att tillverka sina alster av. Nu har jag samlat allt som tidigare låg på olika platser i huset, fått en del av min kära mor och även köpt en del som nu ligger i bokhyllan och väntar på att få bli använt.

Den här bloggen kommer till största delen handla om saker jag knåpar ihop men också om annat som gör mig glad.
Nu börjar det!!

8 thoughts on “Man måste ju börja nånstans…

  1. Jätteroligt att du kommit igång med pysslandet. Det är jätteskönt att ha en egen hörna att sitta i, oavsett vad man gör. Ser fram emot många fina alster:)

    Gilla

Kommentera

